Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > DIAGNOSTICKÉ ÚSTAVY, VÝCHOVNÉ ÚSTAVY, DĚTSKÉ DOMOVY, DĚTSKÉ DOMOVY SE ŠKOLOU A STŘEDISKA VÝCHOVNÉ PÉČE > 2.2 VEDENÍ ZAŘÍZENÍ AKTIVNĚ VYTVÁŘÍ ZDRAVÉ KLIMA – PEČUJE O VZTAHY MEZI PEDAGOGY, DĚTMI I VZÁJEMNÉ VZTAHY MEZI PEDAGOGY, DĚTMI I JEJICH RODIČI A O VZÁJEMNOU SPOLUPRÁCI VŠECH AKTÉRŮ.

2.2 Vedení zařízení aktivně vytváří zdravé klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, dětmi i vzájemné vztahy mezi pedagogy, dětmi i jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů.


Vedení zařízení aktivně vytváří pozitivní klima, které podporuje výchovu a vzdělávání každého dítěte. Vlastní prostředí zařízení, čistota a estetická úprava vnitřních prostor i okolí napomáhají pozitivnímu klimatu. Pozitivní klima se projevuje v dobrých prosociálních vztazích mezi pedagogy navzájem, mezi pedagogy a dětmi, mezi dětmi navzájem i mezi rodiči a vedením zařízení a pedagogy. Děti jsou respektovány a dodržují pravidla, na jejichž formulování mají možnost se podílet. Pedagogové aktivně přispívají k rozvoji zařízení. Vedení zařízení vytváří efektivně podmínky pro rozvoj pedagogické spolupráce mezi pedagogy a v průběhu roku také dostatek příležitostí pro vzájemnou spolupráci pedagogů a rodičů. Nástroje ke sledování a vyhodnocování klimatu jsou účinně užívány tak, aby napomáhaly jeho zlepšování.

Předchozí kriterium Následující kriterium