Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > DOMOVY MLÁDEŽE, DOMOVY MLÁDEŽE SE ŠKOLOU A INTERNÁTY > 2.2 VEDENÍ DOMOVA MLÁDEŽE AKTIVNĚ VYTVÁŘÍ ZDRAVÉ KLIMA – PEČUJE O VZTAHY MEZI PEDAGOGY, ŽÁKY I VZÁJEMNÉ VZTAHY MEZI PEDAGOGY, ŽÁKY A JEJICH RODIČI A O VZÁJEMNOU SPOLUPRÁCI VŠECH AKTÉRŮ.

2.2 Vedení domova mládeže aktivně vytváří zdravé klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemné vztahy mezi pedagogy, žáky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů.


Nástroje ke sledování a vyhodnocování klimatu jsou účinně užívány tak, aby napomáhaly jeho zlepšování. Vedení domova mládeže aktivně vytváří pozitivní klima, které podporuje výchovu a vzdělávání každého žáka. Vlastní prostředí domova mládeže, čistota a estetická úprava vnitřních prostor i okolí napomáhají pozitivnímu klimatu. Pozitivní klima se projevuje v dobrých prosociálních vztazích mezi pedagogy navzájem, mezi pedagogy a žáky, mezi žáky navzájem i mezi rodiči a vedením domova mládeže a pedagogy. Žáci jsou v domově mládeže respektováni a dodržují pravidla, na jejichž formulování mají možnost se podílet. Pedagogové aktivně přispívají k rozvoji domova mládeže. Vedení domova mládeže vytváří efektivně podmínky pro rozvoj pedagogické spolupráce mezi pedagogy a v průběhu roku také dostatek příležitostí pro vzájemnou spolupráci pedagogů a rodičů.

Předchozí kriterium Následující kriterium