Nástroje ke sledování a vyhodnocování klimatu jsou účinně užívány tak, aby napomáhaly jeho zlepšování. Vedení domova mládeže aktivně vytváří pozitivní klima, které podporuje výchovu a vzdělávání každého žáka. Vlastní prostředí domova mládeže, čistota a estetická úprava vnitřních prostor i okolí napomáhají pozitivnímu klimatu. Pozitivní klima se projevuje v dobrých prosociálních vztazích mezi pedagogy navzájem, mezi pedagogy a žáky, mezi žáky navzájem i mezi rodiči a vedením domova mládeže a pedagogy. Žáci jsou v domově mládeže respektováni a dodržují pravidla, na jejichž formulování mají možnost se podílet. Pedagogové aktivně přispívají k rozvoji domova mládeže. Vedení domova mládeže vytváří efektivně podmínky pro rozvoj pedagogické spolupráce mezi pedagogy a v průběhu roku také dostatek příležitostí pro vzájemnou spolupráci pedagogů a rodičů.
Předchozí kriterium
Následující kriterium