Vedení ŠPZ průběžně a systematicky monitoruje a vyhodnocuje efektivitu poradenské činnosti všech odborných pracovníků ŠPZ a vytváří takové pracovní podmínky, které umožňují realizovat poradenskou činnost ve prospěch klientů. ŠPZ má jednoznačně určené pracovníky, kteří kontrolují odbornou úroveň poskytovaných poradenských služeb a zpracování výstupů z nich včetně jejich souladu s právními předpisy, potřebami klientů a charakteru speciálních vzdělávacích potřeb. Vedení ŠPZ aktivně sleduje aktuální trendy v oboru a změny v příslušné legislativě a v odůvodněných případech na jejich základě mění zavedené pracovní postupy. Systematicky sleduje a sbírá informace podstatné pro své další směřování (právní změny, trendy ve vzdělávání, vývoj vzdělávací politiky, socioekonomické změny a demografická data) a zohledňuje je v aktualizacích své strategie a koncepce.
V případě, že ředitel školy deleguje řízení SPC na manažerské povinnosti vedoucího pracovníka SPC, vytváří mu výborné podmínky pro výkon odborné, řídicí a koordinační činnosti. S vedoucím SPC pravidelně komunikuje a vždy si je plně vědom své zodpovědnosti za tuto součást školy. Výše uvedené se vztahuje i na vedoucího dislokovaného pracoviště (PPP i SPC).
Následující kriterium