Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > DIAGNOSTICKÉ ÚSTAVY, VÝCHOVNÉ ÚSTAVY, DĚTSKÉ DOMOVY, DĚTSKÉ DOMOVY SE ŠKOLOU A STŘEDISKA VÝCHOVNÉ PÉČE > 6.2 ZAŘÍZENÍ VĚNUJE PATŘIČNOU POZORNOST OSOBNOSTNÍMU ROZVOJI DĚTÍ, ROZVÍJÍ U NICH OTEVŘENOST, TOLERANCI A RESPEKT VŮČI JINAKOSTI A DBÁ NA TO, ABY ŽÁDNÉ DÍTĚ NEBYLO VYČLEŇOVÁNO Z KOLEKTIVU.

6.2 Zařízení věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji dětí, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádné dítě nebylo vyčleňováno z kolektivu.


Pedagogové přistupují ke každému dítěti s důvěrou v jeho socializaci, rozvoj jeho osobnosti, kognitivních a sociálních dovedností a v jeho předpoklady pro úspěšný život. Svým jednáním podporují rozvoj vzdělávající se komunity, ve které se každé dítě cítí být přijímáno a podporováno v rozvoji svého potenciálu. Jsou si vědomi svých vlastních postojů, hodnot, zkušeností i předsudků a jejich vlivu na komunikaci s dětmi a jejich rodinami i na celý pedagogický proces. V komunikaci s dětmi, jejich rodiči i v nabídce aktivit pro děti se vyvarují stereotypizace (např. na základě genderu, etnicity, národnosti, vyznání apod.). Přizpůsobují prostředí a aktivity, aby se na nich mohly podílet i děti s potřebou podpůrných opatření. S rozmanitostí ve společenství pracují jako s důležitým východiskem při plánování a realizaci výchovy a vzdělávání dětí. Ve vzdělávání využívají zdrojů, které odrážejí etnickou, sociokulturní a jinou rozmanitost dětí a rodin zastoupených v zařízení. Zařízení systematicky používá nástroje zaměřené na vzájemné poznání, posilování sociálních a personálních dovedností. Zařízení zapojuje všechny děti do akcí a aktivit, které organizuje, a v případě potřeby poskytuje dětem zvláštní podporu, která zapojení umožní.

Předchozí kriterium