Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > VYŠŠÍ ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ > 4.1 PEDAGOGOVÉ SYSTEMATICKY PROMÝŠLEJÍ A PŘIPRAVUJÍ VÝUKU V SOULADU S VĚDOMOSTNÍMI, DOVEDNOSTNÍMI I POSTOJOVÝMI CÍLI DEFINOVANÝMI V KURIKULÁRNÍCH DOKUMENTECH ŠKOLY A S POTŘEBAMI STUDENTŮ A JEJICH BUDOUCÍHO UPLATNĚNÍ; OBSAH STUDIA SPOJUJE PRODUKTIVNĚ TEORETICKÉ ZÁKLADY S PROFESNÍ PRAXÍ POMOCÍ PROBLÉMOVĚ A PROJEKTOVĚ ZAMĚŘENÉHO UČENÍ.

4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a s potřebami studentů a jejich budoucího uplatnění; obsah studia spojuje produktivně teoretické základy s profesní praxí pomocí problémově a projektově zaměřeného učení.


Pedagogové promýšlejí, připravují a realizují výuku v souladu s kurikulárními dokumenty (především s akreditovaným vzdělávacím programem), na základě dosavadních znalostí a zkušeností studentů i absolventů, s efektivním propojením nezbytného teoretického základu se specifickými potřebami jeho aplikace v profesní praxi pomocí příkladů, případových studií, problémově a projektově zaměřeného učení, poznatků z nejnovějšího výzkumu nebo trendů a odkazů na obě perspektivy – praxi i akademické prostředí. Budují u studentů motivaci k učení, rozvíjejí všechny okruhy vzdělávacích cílů (tj. znalosti, odborné dovednosti i obecné způsobilosti) a podněcují studenty ke kritickému myšlení. Na studenty kladou přiměřené a srozumitelné požadavky, seznamují studenty se vzdělávacími cíli a vedou je k vlastnímu vyhodnocování jejich dosahování. Odborná praxe anebo jiné formy nabytí pracovní zkušenosti slouží svým začleněním, cíli a pojetím reflexi teorie v praktických souvislostech. Rozsah práce a povinností studentů je vyjádřen pomocí kreditového systému kompatibilního s Evropským systémem transferu kreditů (ECTS) v souladu s platnými evropskými směrnicemi.

Následující kriterium