Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > ŠKOLSKÁ PORADENSKÁ ZAŘÍZENÍ > 4.4 PORADENŠTÍ PRACOVNÍCI ŠPZ RESPEKTUJÍ OSOBNOST KLIENTA, V SOULADU S LEGISLATIVNÍMI POŽADAVKY NAKLÁDAJÍ S OSOBNÍMI A CITLIVÝMI DATY A DBAJÍ NA OCHRANU SOUKROMÍ KLIENTA JEHO RODINY.

4.4 Poradenští pracovníci ŠPZ respektují osobnost klienta, v souladu s legislativními požadavky nakládají s osobními a citlivými daty a dbají na ochranu soukromí klienta jeho rodiny.


Zásada nestrannosti a respektu v přístupu ke klientovi je pro pracovníka ŠPZ vnitřní normou. Nepřipouští jakoukoliv diskriminaci klienta, například z důvodů zdravotních, národnostních, etnických či z důvodu sociálního statusu klienta. Volí při poskytování poradenských služeb cíleně a promyšleně takové postupy, které nepůsobí klientovi újmu ve fyzické, psychické ani sociální oblasti. Při své práci zásadně dodržuje právo na ochranu osobních a citlivých dat souvisejících s klienty a jejich rodinami. Při konzultaci případu s kolegy z jiných zařízení zachovává anonymitu údajů a dat, které by mohly vést k identifikaci klienta, a případ řeší v obecné rovině.

Předchozí kriterium