Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > ŠKOLSKÁ PORADENSKÁ ZAŘÍZENÍ > 1.3 ŠPZ SPOLUPRACUJE S VNĚJŠÍMI PARTNERY TAKOVÝM ZPŮSOBEM, KTERÝ NAPLŇUJE POTŘEBY VZDĚLÁVÁNÍ A OSOBNOSTNÍ ROZVOJ JEJICH KLIENTŮ. SPOLUPRÁCI VYUŽÍVÁ K VLASTNÍMU ROZVOJI A ZKVALITŇOVÁNÍ ČINNOSTI.

1.3 ŠPZ spolupracuje s vnějšími partnery takovým způsobem, který naplňuje potřeby vzdělávání a osobnostní rozvoj jejich klientů. Spolupráci využívá k vlastnímu rozvoji a zkvalitňování činnosti.


K řešení speciálních vzdělávacích potřeb dítěte, žáka či studenta přistupuje ŠPZ vždy komplexně, získává podklady z více zdrojů. Pravidelně a cílevědomě spolupracuje se školami a rodinami klientů ŠPZ a dalšími odborníky, kteří se podílejí na péči o žáka. Aktivně spolupracuje i s dalšími subjekty podílejícími se na zdravém vývoji a vzdělávání klienta i formou dalších služeb (např. další ŠPZ, lékaři a odborníci ve zdravotnictví, střediska rané péče, neziskové organizace z oblasti podpory dětí a mládeže, organizace poskytující služby osobám se zdravotním znevýhodněním, organizace zabývající se prevencí a intervencí v prevenci rizikového chování či úřady práce). V odůvodněném případě, kdy zákonný zástupce žáka prokazatelně nejedná v zájmu svého dítěte, ŠPZ informuje o této skutečnosti OSPOD, případně obec s rozšířenou působností, Policii ČR či soud. Prostřednictvím této spolupráce se významně rozšiřují kompetence odborných pracovníků a vedou ke zkvalitnění poradenské činnosti.

Předchozí kriterium