Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > ŠKOLSKÁ PORADENSKÁ ZAŘÍZENÍ > 1.1 ŠPZ MÁ JASNĚ FORMULOVANOU VIZI A REALISTICKOU STRATEGII ROZVOJE, KTERÉ JEJÍ PRACOVNÍCI SDÍLEJÍ A NAPLŇUJÍ.

1.1 ŠPZ má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které její pracovníci sdílejí a naplňují.


Školské poradenské zařízení vykonává činnost pedagogicko-psychologické poradny (PPP), speciálního pedagogického centra (SPC), nebo spojeného PPP a SPC. V případě, že vykonává činnost SPC, má určeno, pro jaké druhy znevýhodnění poskytuje poradenské služby. V případě, že zletilý žák (jeho zákonný zástupce) využije svého práva na svobodnou volbu poradenského zařízení a využije služeb jiného ŠPZ než nejbližšího ŠPZ k jeho bydlišti, zvolené ŠPZ podrobně informuje zájemce o poradenskou službu o možných omezeních, která s sebou poskytování těchto služeb ve vzdálenějším místě může přinést pro klienta (žáka), jeho zákonného zástupce i pro školu. ŠPZ má zpracovaný dlouhodobý plán rozvoje, který vychází z vize a strategie rozvoje ŠPZ i ze standardních činností ŠPZ definovaných v příloze vyhlášky č. 72/2005 Sb., ve znění pozdějších změn; jeho cíle jsou srozumitelné. Na jeho stanovení se podílejí prokazatelně všichni pracovníci, případně další aktéři poradenského procesu. Tento dlouhodobý plán rozvoje má popsán přehled poskytovaných služeb, které jsou v souladu s legislativním vymezením, a rovněž definuje systém péče o klienta včetně spolupráce se školami a s rodinou klienta. V dokumentaci je rovněž jednoznačně uvedeno, jakým způsobem bude ŠPZ postupovat v případě, že klient z důvodu komorbidit zdravotního znevýhodnění potřebuje podporu z více ŠPZ. Dlouhodobý plán rozvoje je pravidelně vyhodnocován a aktualizován. Každé pracoviště ŠPZ má vymezenou a prokazatelně uveřejněnou provozní dobu vycházející z objektivních potřeb klientů a zajišťuje služby i v době školních prázdnin, v omezeném provozu.

Následující kriterium