Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > DOMOVY MLÁDEŽE, DOMOVY MLÁDEŽE SE ŠKOLOU A INTERNÁTY > 1.1 DOMOV MLÁDEŽE MÁ JASNĚ FORMULOVANOU VIZI A REALISTICKOU STRATEGII ROZVOJE, KTERÉ PEDAGOGOVÉ SDÍLEJÍ A NAPLŇUJÍ.

1.1 Domov mládeže má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují.


Domov mládeže má jasně formulovanou, srozumitelnou a realistickou koncepci a strategii svého rozvoje v souladu s rozvojovými dokumenty škol (dle ubytovaných žáků a studentů) a zřizovatele, tyto mohou být samostatnými dokumenty, nebo být součástí ŠVP. Stanovují vize a cíle, identifikují podmínky potřebné pro jejich dosažení, priority a kroky, které vedení a pedagogové plánují učinit pro dosažení vytyčených cílů. Strategie rozvoje je vhodnou formou dostupná rodičům současných i potenciálních žáků a dalším zájemcům, domov mládeže o ní aktivně komunikuje s rodiči, řediteli škol ubytovaných žáků, zřizovatelem (v případě samostatně zřízené právnické osoby) a všemi klíčovými aktéry vzdělávání a usiluje o jejich zpětnou vazbu. Vedení a pedagogové se se strategií prokazatelně identifikují a domov mládeže vynakládá maximální úsilí na to, aby se s jeho strategií identifikovaly školy i zřizovatel a za svou ji vzali i rodiče a další relevantní aktéři. Strategie je v odpovídajících intervalech aktualizována. Domov mládeže průběžně sleduje a sbírá informace podstatné pro své další směřování (například právní změny, trendy ve vzdělávání, vývoj vzdělávací politiky, socioekonomické změny v regionu domova mládeže, demografická data a plány územního rozvoje regionu) a zohledňuje je v aktualizacích koncepce domova mládeže.

Následující kriterium