Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > ŠKOLNÍ DRUŽINY A ŠKOLNÍ KLUBY > 1.1 ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁ JASNĚ FORMULOVANOU VIZI A REALISTICKOU STRATEGII ROZVOJE, KTERÉ PEDAGOGOVÉ SDÍLEJÍ A NAPLŇUJÍ.

1.1 Školní družina má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují.


Školní družina má jasně formulovanou, srozumitelnou a realistickou koncepci a strategii svého rozvoje, tyto mohou být samostatnými dokumenty, nebo být součástí ŠVP. Stanovují vize a cíle, identifikují podmínky potřebné pro jejich dosažení, priority a kroky, které vedení a pedagogové plánují učinit pro dosažení vytyčených cílů v souladu se zásadami zájmového vzdělávání. Jsou formulovány s otevřeností k trendům ve vzdělávání, společnosti a jsou v souladu s rozvojovými dokumenty zřizovatele. Strategie je vhodnou formou dostupná rodičům současných i potenciálních žáků a dalším zájemcům, školní družina o ní aktivně komunikuje s rodiči, zřizovatelem a všemi klíčovými aktéry vzdělávání a usiluje o jejich zpětnou vazbu. Vedení a pedagogové se se strategií prokazatelně identifikují a školní družina vynakládá maximální úsilí na to, aby její strategii přijímali za svou i rodiče. Strategie a koncepce jsou v odpovídajících intervalech aktualizovány. Školní družina průběžně sleduje a sbírá informace podstatné pro své další směřování (např. právní změny, trendy ve vzdělávání, vývoj vzdělávací politiky, socioekonomické změny v regionu školní družiny, demografická data a plány územního rozvoje regionu) a zohledňuje je v aktualizacích strategie a koncepce školní družiny.

Následující kriterium