Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > VYŠŠÍ ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ > 1.1 ŠKOLA MÁ JASNĚ FORMULOVANOU VIZI A REALISTICKOU STRATEGII ROZVOJE, KTERÉ PEDAGOGOVÉ SDÍLEJÍ A NAPLŇUJÍ.

1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují.


Škola má jasně formulovanou, srozumitelnou a realistickou koncepci a strategii svého rozvoje, tyto mohou být samostatnými dokumenty, nebo být součástí vzdělávacího programu. Stanovují vize a cíle, identifikují podmínky potřebné pro jejich dosažení, priority a postupy, které vedení a pedagogové plánují učinit pro dosažení vytyčených cílů v souladu se zásadami profesního vzdělávání, s přípravou studentů na uplatnění ve světě práce a v občanských rolích. Jsou formulovány s otevřeností k trendům ve vzdělávání, společnosti, ekonomice, technologiích a ke společenské poptávce, včetně relevantního střednědobého trendu na pracovním trhu. Strategické záměry jsou vhodnou formou dostupné veřejnosti, škola o nich od počátku zpracování systematicky komunikuje s relevantními aktéry profesního vzdělávání, především z řad praxe a regionálních orgánů, a usiluje o jejich zpětnou vazbu. Vedení a pedagogové se se strategií prokazatelně identifikují a škola vynakládá maximální úsilí na to, aby se s její strategií identifikoval i zřizovatel. Strategické záměry jsou v odpovídajících intervalech aktualizovány. Škola průběžně zjišťuje a analyzuje informace podstatné pro své další směřování (například právní změny, trendy ve vzdělávání, vývoj vzdělávací politiky, socioekonomické změny v regionu školy, demografická data a plány územního rozvoje regionu) a zohledňuje je v aktualizacích koncepce školy a v dlouhodobých záměrech.

Následující kriterium